Република България ● Община Смядово
Република България ● Община Смядово
Да се предоставят комплексно или поотделно качествени почасови социални услуги на най-малко 70 ползватели за лична помощ, в това число с медико-социална насоченост – помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при обличане, събличане, помощ при вземане на лекарства, за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в дома и дейности за социално включване и социална подкрепа- помощ при общуването и поддържане на социални контакти от лица, назначени в Звеното за услуги в домашна среда.
Сформиране екип на управление на проекта и управление на проекта Ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, в т. ч. мониторинг и контрол, отчитане и приключване. Ще бъдат подготвени и подписани договори с административния и технически персонал на проекта. За нормалното реализиране на проекта са необходими следните позиции в Екипа за управление на проекта: Ръководител на проекта Счетоводител, Координатор и Технически сътрудник. Екипът ще следи стриктно за спазването на проектното предложение, изготвяна на технически и финансови доклади, подготовка на искане за плащане, организация по избор на външни изпълнители, водене на кореспонденция и съхранение на проектната документация. Поддържа активна комуникация със Звеното за услуги. Последния месец за изпълнение на проекта екипа ще бъде ангажиран с приключване на трудовите договори, изготвяне на уведомления до НОИ, оформяне на трудовите книжки, подготовка на документи за регистрация в Дирекция „БТ” и др.
Информационна дейност и популяризиране на дейностите по проекта:
В началото и преди приключването на дейностите по проекта с цел популяризиране на дейностите и резултатите;
При изпълнението на всички действия за осигуряване на информация и публичност на проекта ще се спазват изискванията, заложени в Приложение И – Ръководство по публичност към Насоките за кандидатстване по настоящата схема. С реализацията на тази дейност ще се популяризира финансовото участие на ЕС пред широката общественост.
Подбор на потребители и персонал на Звеното за предоставяне на почасови услуги в домашна среда.
Осигуряване здравословни и безопасни условия на труд Разработване на планове, инструкции, правила и оценка на риска за осигуряване здравословни и безопасни условия при предоставяне и получаване на услугите. Бенефициентът запознава помощниците в дома, сътрудника социални дейности, хигиенистта и потребителите с горепосочените документи и им предоставя копие от тези, които са относими към тях. При промяна в извършваните дейности СТМ актуализира документите.
Обучение на персонала
Предвижда се провеждането на 5-дневно въвеждащо обучение на предварително подбраните лица, които не са преминали курс на обучение в предишни фази. За обучители ще бъдат поканени експерти, успешно работещи по изпълнението на проекти за предоставяне на услугите в домашна среда.Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността. След това се предвижда 3 –дневно надграждащо обучение на предварително подбраните лица, които са преминали курс на обучение в предишни фази. За обучители ще бъдат поканени експерти, успешно работещи по изпълнението на проекти за предоставяне на услугите в домашна среда.Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността.
Обзавеждане и оборудване на Звеното за социални услуги в домашна среда
За да се създадат добри условия за работа в Звеното се предвижда то да бъде обзаведено и оборудвано с най –необходимите за целта средства. Ще се оборудва помещение със: бюра, столове /обикновен/, шкаф, стелаж, маса компютри и мултифункционално устройство.
Предоставяне на социални услуги на потребителите
Звеното ще предоставя три вида социални услуги:
Мониторинг и контрол на предоставяните почасови услуги в звеното
Изготвяне на План за мониторинг, включващ: текущо наблюдение и контрол върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на помощници в дома, сътрудник социални дейности и хигиенист, оценка потребностите от обучение на персонала, посещения на потребителите на тримесечие и при сигнали.
Извършване на независим одит
Ще се възложи на външен изпълнител извършване на независим одит по проекта. Ще се одитират приложените сметки /приходни и разходни/ и подкрепящата ги документация, ще се установи коректността, надеждността, законносъобразността и ще се идентифицират допустимите разходи, извършени в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит. Финансовият одит ще завърши с изготвяне на одитен доклад, който може да се изготви единствено след извършването на всички плащания по проекта. Предаването на доклада ще стане до месец след приключване на дейностите по проекта. Същият ще бъде представен на УО при предаване на окончателния доклад от екипа за управление на проекта.